10. november 2014

Langtur til Perth, dag 1-3

Det ble en usedvanlig lang flytur til Perth denne gang. 4 flighter og 28 timer fra start til mål er ikke hverdagskost. Reiseruta gikk fra Stavanger fredag 15:00 - Amsterdam - Bangkok - Kuala Lumpur - Perth. Etter 10,5 timer fra AMS til Bangkok var det 4 timer å vente. De ble tilbragt på luksusvis - først en time med skikkelig herlig Thai massasje etterfulgt av Mango Madness: beste iskremen ever! Ikke store massasje"salongen", men servicen var det lite å si på.


Flighten fra Bangkok - Kuala Lumpur var skikkelig dårlig. Turbulens i drøye 2 timer var noe over gjennomsnittlig ubehagelig. Vi fikk noe å drikke underveis som vi måtte sitte og pinnholde på, det var det hele. Godt utslitt og vel fremme i Perth 01:30 søndag grytidlig morgen så var ikke bagasjen på båndet.  Det begynner å bli en lei uvane når jeg er ute og reiser... Denne gang var årsaken et havarert bagasjebånd i Kuala Lumpur. Jeg har nå mine bange tvil jeg da, men dro rett til hotellet - denne gang Sheraton Four Points - og besvimte i seng 03:00. Sov til 11:00, noe søvnmangel ja.. - og herrrrlig seng!!!





Søndagen ble jetlag-sløv og tilbragt for det meste på hotellet. Kom oss ut et par rusleturer i Perth sentrum for lunch og senere middag, men med 48 timer i de samme klærne, ingen tannbørste eller annet stæsj og hår og sminke fra i forgårs så var ikke inspirasjonen særlig stor. Kofferten ankom 21:00. Ikke akkurat kjapp service, men den kom så jeg kan vel ikke klage. Middag på irsk pub like oppi gata (Hay Street). Kan gjentas!

.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar