20. november 2014

Bangkok onsdag - plei meg selv

Uten de store planene annet enn å jobbe noen timer onsdag og torsdag så ble det to plei-meg-selv dager. Onsdag morgen etter jobbøkten var det på tide med skikkelig thai tradisjonell massasje. Like borti gata som vi bor ligger massasjestudioet King and I. Her har jeg vært før (noen..ganger) og det fristet med en skikkelig "herperunde". 90 minutters knø og trø massasje koster her den nette sum av 500 baht - dvs. 100 norske kroner. For en og en halv time! Det er til å grine av glede av sammenliknet med prisen på 900NOK for samme tjeneste i Norge. Hjelmeland Spa kan gå hjem og legge seg... Tradisjonell thai massasje er imidlertid ikke for pingler. Flere ganger lå den helt på smerteterskelen min der jeg var vridd som en spaghetti rundt massøsa, men gudbedre så deilig det er etterpå. Føler jeg blir (nesten) 29 igjen - etter hver gang :o)

 Dette er stedet for tradisjonell Thai-massasje, hvor man knyttes knute på...


 Her er rommene for oljemassasje - litt mer opp i høyden :-)

Etter en runde hos massøsen så stod svømmebassenget for tur. Bevege ømme og strekte muskler i vann viste seg å være en suksess. Så to timer i sola. Herlig. Kvelden ble for første gang tilbragt hjemme i leiligheten. Hjemmelaget thai-gourmet med Pora som kokk stod på planen. Oh my! Fantastisk! Med fisk, kylling og blekksprut på menyen og boblende glede ved siden av behøvde vi intet mere. Jatakk - jeg tar gjerne flere hjemmekvelder!


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar